vineri, 21 iunie 2013

Caz Ce A Socat Un Psihiatru Pina In Maduva Oaselor

Var rog sa nu copiati/postati lucrarile mele pe alte site-uri.Multumesc mult.

*''Eu'' aici nu este echivalent cu mine in realitate

Sunt un psihiatru si cu citeva zile in urma am dat peste un caz care m-a luat cu friguri.
Ceva mai inainte in vecinatate s-a mutat o familie noua;un cuplu de vreo 60 de ani si fiul lor de vreo 30 de ani.Fiul era un asa-zis hikikomori(*)si putea fi vazut in afara casei sale arare ori.Nu era politicos sa intreb familia in mod direct,insa este evident ca s-au mutat pentru a scapa de gura lumii.

Odata cu trecerea zilelor,fiul iesea din casa tot mai rar.Ajuns la timpul cind nu mai iesea deloc,acesta a devenit un hikikomori adevarat.In fiecare seara o puteam auzi pe mama lui strigind la dormitorul sau.Cind aveam sansa sa o intilnesc ma saluta mereu cu un zimbet,dar arata foarte palida.

A trecut jumatate de an de cind nu l-am mai vazut pe fiu si intr-o buna zi vine tatal si imi spun,''pot sa va rog sa ne vizitati maine?''.Niciodata nu m-am amestecat in treburile lor nici personal,nici ca doctor,dar fiind vecini  trebuia sa-i ajut asa ca mi-am dat acordul.

Urmatoarea zi am mers la ei,amindoi parintii m-au intilnit la usa.''Va rog,pe aici.''spunea mama mergind spre camera fiului.Cind am ajuns in fata usii aceasta a strigat, ''O sa deshchid usa!'. De cum a intrat,mama a inceput a striga ''de ce dormi la ora asta? Trezeste-te!!''A ridicat patura de pe pat si a aruncat-o.Vedeam ce statea acolo si nu-mi venea a crede ochilor.Pe pat,culcat,era un manechin fara fata,dezbracat.Apoi tatal mi-a spus, ''persoana pe care am vrut s-o vedeti este sotia mea,care nu poate accepta situatia''.


______________
*hikikomori-este un  termen japonez atribuit persoanelor ce au decis sa se retraga din viata sociala,uneor ajungind la limitele extreme de izolare datorita unor factori personali/sociali din vietile lor.

Niciun comentariu: